Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138007 hüco

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138007 HÜCO

138007 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
90.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

138007

producent:

HÜCO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cewki
Ograniczenia producenta Bosch
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 138701
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079380072

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138007 HÜCO

Moduł zapłonowy (3 pin) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA; SKODA FAVORIT, FELICIA I, FELICIA II, OCTAVIA I; VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, GOLF IV, POLO 1.0-2.0 03.91-09.04
numery OEM:
AUDI      867905352
VOLKSWAGEN      867905352

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138007 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.