Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 30 91 7194 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 30 91 7194 SWAG Autoteile GmbH

30 91 7194 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 91 7194

Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,58
nr EAN 4044688547026

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 30 91 7194 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: AUDI 80 B3, 80 B4, CABRIOLET B3, SEAT ALHAMBRA, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, SKODA FAVORIT, FAVORIT FORMAN, FELICIA I 1.0-2.8 08.82-03.10
numery OEM:
AUDI      6N0 905 104
AUDI      867 905 105 A
AUDI      867 905 352
SEAT      6N0 905 104
SEAT      867 905 105 A
SEAT      867 905 352
SKODA      004 050 014
SKODA      004 050 016
SKODA      04 050 014
SKODA      04 050 016
SKODA      6N0 905 104
SKODA      867 905 105 A
SKODA      867 905 352
VOLKSWAGEN      6N0 905 104
VOLKSWAGEN      867 905 105 A
VOLKSWAGEN      867 905 352
zamienniki:
60-0049
brak
KAGER
60-0055
brak
KAGER
BAE851AE/245
brak
CHAMPION
0040100018
brak
BERU
0040100025
brak
BERU
0040100046
brak
BERU
0040102014
brak
BERU
DAB427
brak
LUCAS ELECTRICAL
GN10280
brak
DELPHI
9246002
brak
SASIC
216103
brak
ERA
9206027
brak
SASIC
9206028
brak
SASIC
2508415
brak
HÜCO
2508416
brak
HÜCO
BAEA002E
brak
CHAMPION

Zastosowanie Cewka zapłonowa 30 91 7194 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.