Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 880002 era

Cewka zapłonowa, OEM 880002 ERA

880002 Cewka zapłonowa, OEM ERA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

880002

producent:

ERA

Ciężar [kg] 0,418
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379088744

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, OEM 880002 ERA

numery OEM:
VOLKSWAGEN      004 050 014
VOLKSWAGEN      004 050 014 *
VOLKSWAGEN      004 050 016
VOLKSWAGEN      004 050 016 *
VOLKSWAGEN      357 905 104
VOLKSWAGEN      357 905 104 *
VOLKSWAGEN      6N0 905 104
VOLKSWAGEN      6N0 905 104 *
VOLKSWAGEN      867 905 104
VOLKSWAGEN      867 905 104 *
VOLKSWAGEN      867 905 104 A
VOLKSWAGEN      867 905 104 A*

Zastosowanie Cewka zapłonowa, OEM 880002 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, OEM 880002 ERA:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.