Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XEI98 quinton

Cewka zapłonowa, CI XEI98 QUINTON

XEI98 Cewka zapłonowa, CI QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

XEI98

producent:

QUINTON

Długość [mm]:108
Szerokość [mm]:125
Wysokość [mm]:108
Ciężar [kg]:0,62
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów:6
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:1
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z urządzeniem włączającym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XEI98 QUINTON

numery OEM:
SEAT      701 905 104A
VOLKSWAGEN      701 905 104A
AUDI      701 905 104A
VAG      701 905 104
VAG      701 905 104 A
VAG      701 905 104A
VAG      867 905 105 A
VAG      867 905 105A

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XEI98 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.