Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 940038538010 magneti marelli

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038538010 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

940038538

numer części:

940038538010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 8001063075730

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038538010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUDI      867905104A
SKODA      004050016
VAG      6U0 905 349 A

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038538010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038538010 MAGNETI MARELLI:

2024-04-17
 5/5
wyglada na oryginał
2023-04-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-24
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.