Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Citroën C5 III (RD_) 2.0 16V (RDRFJC, RDRFJF) (2008.02-???) 140km » 138470 hüco
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 2.0 16v (rdrfjc, Rdrfjf) (2008.02-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138470 HÜCO

138470 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
160.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

138470

producent:

HÜCO

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaOE MITSUBISHI
Gwarancja5 lata gwarancji
nr EAN4044079384704

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138470 HÜCO

Moduł zapłonowy (3 pin) pasuje do: MAZDA 323 C IV, 323 F IV, 323 S IV 1.3/1.6/1.8 06.89-10.96
numery OEM:
FORD      F0BZ12A297A
MAZDA      BP0118251
MAZDA      BPO118251
MITSUBISHI      J701
zamienniki:
940038566010
brak
MAGNETI MARELLI
V32-70-0019
brak
VEMO
216116
brak
ERA

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138470 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.