Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 17-1068 ijs group

Koło pasowe, wał korbowy 17-1068 IJS GROUP

17-1068 Koło pasowe, wał korbowy IJS GROUP
144.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

17-1068

producent:

IJS GROUP

Ilość żeber 7
dla silników z zapłonem iskrowym od pojemności [ccm] 1000
Średnica wewnętrzna [mm] 24,5
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 151
nr EAN 8435398500719

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 17-1068 IJS GROUP

numery OEM:
RENAULT      8200276840
RENAULT      8200297935
RENAULT      8200451073
RENAULT      8200505833
RENAULT      8200523068
RENAULT      8200619927
RENAULT      8200817574
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 17-1068 IJS GROUP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

IJS