Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volvo NL NL 10/260 (1989-1992) 261km » 544 0131 10 ina
wybrany samochód: 
Volvo Nl Nl 10/260 (1989-1992) 261km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 544 0131 10 INA

544 0131 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
193.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

544 0131 10

producent:

INA

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]160,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm]140,00
Szerokość [mm]45,00
Liczba rowków 16
Liczba rowków 24
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN4014870544140

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0131 10 INA

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 6) pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, TRANSIT V363 2.2D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      0515.S9
CITROËN      0515.T1
CITROËN      0515S9
CITROËN      0515T1
CITROËN      96 776 081 80
CITROËN      9677608180
FORD      1372498
FORD      1372756
FORD      1376475
FORD      1386188
FORD      1387095
FORD      1434432
FORD      1539837
FORD      1723700
FORD      1731716
FORD      6C1Q-6B319-AD
FORD      6C1Q-6B319-AE
FORD      6C1Q-6B319-AF
FORD      6C1Q-6B319-CC
FORD      6C1Q6B319AD
FORD      6C1Q6B319AE
FORD      6C1Q6B319AF
FORD      6C1Q6B319CC
FORD      BK2Q-6B319-BA
FORD      BK2Q6B319BA
FORD      BU3Q-6B319-AA
FORD      BU3Q6B319AA
PEUGEOT      0515.S9
PEUGEOT      0515.T1
PEUGEOT      0515S9
PEUGEOT      0515T1
PEUGEOT      96 776 081 80
PEUGEOT      9677608180
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0131 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0131 10 INA:

Jakub, Warszawa
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Chorzów
2024-12-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patryk, Gliwice
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Mieielc
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 544 0131 10zobacz instrukcję montażu 544 0131 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.