Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Land Rover RANGE ROVER III (L322) 4.4 4x4 (2002.03-2005.08) 286km » PU-810 japanparts
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Iii (l322) 4.4 4x4 (2002.03-2005.08) 286km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy PU-810 JAPANPARTS

PU-810 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-810
Koło pasowe, wał korbowy PU-810
184.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PU-810

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]158
Średnica wewnętrzna [mm]30
Wysokość [mm]26
Liczba rowków6
nr EAN8052553190617

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-810 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-810
numery OEM:
SUZUKI      1261067G03
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-810 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.