Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-K05 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-K05 JAPANPARTS

PU-K05 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-K05
172.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PU-K05

producent:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 155
Średnica wewnętrzna [mm] 22,5
Wysokość zabudowy [mm] 7
Wysokość zabudowy 40
Grubość [mm] 30
Liczba rowków 7
nr EAN 8033001672367

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-K05 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-K05
numery OEM:
HYUNDAI      23123-4A020
HYUNDAI      231234A010
HYUNDAI      231234A030
HYUNDAI      231234A700
HYUNDAI      231244A002
HYUNDAI      231244A010
HYUNDAI      231244A020
HYUNDAI      231244A021
KIA      213504A001
KIA      231234A010
KIA      231234A020
KIA      231234A030
KIA      231244A002
KIA      231244A010

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-K05 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.