Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-K11 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-K11 JAPANPARTS

PU-K11 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-K11
238.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

PU-K11

dostawca:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 56
Średnica zabudowy [mm] 40
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001965179

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-K11 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-K11

Koło pasowe, wał korbowy PU-K11 ma zastosowanie do modeli samochodów

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy PU-K11 producenta JAPANPARTS

KIA

231242F600, 231242F601

HYUNDAI

231242F000, 231242F010, 231242F602

numery OEM:
HYUNDAI      23124-2F000
HYUNDAI      23124-2F010
HYUNDAI      231242F602
KIA      23124-2F600
KIA      23124-2F601

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-K11 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.