Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz AROCS 3345S, 3345 LS (2013-???) 449km » 11C5000-JPN jpn
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Arocs 3345s, 3345 Ls (2013-???) 449km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SPRZĘGŁO WISKOZOWE 11C5000-JPN JPN

158.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

11C5000-JPN

producent:

JPN

MITSUBISHI L 200 2.5D MITSUBISHI PAJERO II 2.5 TD MITSUBISHI PAJERO SPORT 2.5 TD
Liczba otworów do mocowania : 4
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: MD331586
Numer dostawcy: 11C5000-JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRZĘGŁO WISKOZOWE 11C5000-JPN JPN

numery OEM:
MITSUBISHI      MD331586
MITSUBISHI      MD331638
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRZĘGŁO WISKOZOWE 11C5000-JPN JPN w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.