Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën C8 (EA_, EB_) 2.0 HDi 135 (2006.03-???) 136km » 11C5001-JPN jpn
wybrany samochód: 
Citroën C8 (ea_, Eb_) 2.0 Hdi 135 (2006.03-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SPRZĘGŁO WISKOZOWE 11C5001-JPN JPN

224.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

11C5001-JPN

producent:

JPN

MITSUBISHI PAJERO 3.2 DiD
Średnica zewnętrzna [mm] : 134
Liczba otworów do mocowania : 4
Rozstaw śrub mocujących : 85
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: ME298543
Numer dostawcy: 11C5001-JPN
MITSUBISHI PAJERO 3.2 DiD
Średnica zewnętrzna [mm] : 134
Liczba otworów do mocowania : 4
Rozstaw śrub mocujących : 85
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: ME298543
Numer dostawcy: 11C5001-JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRZĘGŁO WISKOZOWE 11C5001-JPN JPN

numery OEM:
MITSUBISHI      ME298543
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRZĘGŁO WISKOZOWE 11C5001-JPN JPN w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.