Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen BORA I (1J2) 1.9 TDI 4motion (2000.09-2005.05) 101km » 11C8000-JPN jpn
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.9 Tdi 4motion (2000.09-2005.05) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

sprzĘgŁo wiskozowe suzuki 11C8000-JPN JPN

11C8000-JPN sprzĘgŁo wiskozowe suzuki JPN
146.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

11C8000-JPN

producent:

JPN

  • Indeks: JPN 11C8000-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Sprzęgło, wentylator chłodzenia
  • Nazwa
    • SPRZĘGŁO WISKOZOWE SUZUKI
  • Opis
    • GRAND VITARA 2.0I 16V 1998.03-->
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 1712077E00
    • Numer dostawcy: 11C8000-JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie sprzĘgŁo wiskozowe suzuki 11C8000-JPN JPN

numery OEM:
SUZUKI      17120-77E00
SUZUKI      17120-77E02
SUZUKI      17120-77E03
SUZUKI      17120-77E05
SUZUKI      17120-77E06
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie sprzĘgŁo wiskozowe suzuki 11C8000-JPN JPN w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.