Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 18 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 239 | |
Minimalna grubość [mm] | 16 | |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany | |
Ilość otworów | 4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Wysokość [mm] | 35 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 65 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 125 | |
otwór Ø [mm] | 13,6 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031624 KAMOKA
SEAT | 6N0 615 301 C | |
SEAT | 6N0615301C | |
SEAT | 6N0615301F | |
SEAT | 6NO 615 301C | |
SEAT | JZW615301L | |
SKODA | 6N0615301C | |
SKODA | 6N0615301F | |
SKODA | JZW615301L | |
VAG | 23-0372 | |
VAG | 6N0 615 301 C | |
VAG | 6N0 615 301 F | |
VAG | 6N0615301C | |
VAG | 6N0615301F | |
VAG | 6NO 615 301C | |
VAG | 701615301B | |
VAG | 701615301E | |
VAG | JZW615301L |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031624 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, KAMOKA 1031624 KAMOKA:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.