Rodzaj filtra | Wkład filtra | |
Wysokość [mm] | 99,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 71,5 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 26 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 25,5 | |
nr EAN | 5904608026675 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OE 667/1 FILTRON WIX
BMW | 11 42 7 805 978 | |
CITROËN | 1109 AY | |
CITROËN | 1109 T3 | |
CITROËN | 1109 Y2 | |
CITROËN | 1109 Z6 | |
CITROËN | 1680233480 | |
CITROËN | 9641837780 | |
CITROËN | E149103 | |
CITROËN | E149233 | |
FIAT | 9467565780 | |
FORD | 1147 685 | |
FORD | 1254 385 | |
FORD | 1359 941 | |
MAZDA | Y1011-4302 | |
MAZDA | Y4011-4302 | |
MAZDA | Y4011-43029A | |
MAZDA | Y4011-4302A | |
MAZDA | Y6011-4302 | |
MITSUBISHI | MN 982521 | |
PEUGEOT | 1109 AY | |
PEUGEOT | 1109 S5 | |
PEUGEOT | 1109 Y1 | |
PEUGEOT | 1109 Z5 | |
PEUGEOT | 1680233480 | |
PEUGEOT | 5369 96 | |
PEUGEOT | 9656432180 | |
PEUGEOT | E149103 | |
PEUGEOT | E149233 | |
SUZUKI | 16510-73J00 | |
SUZUKI | 16510-73J00-000 | |
SUZUKI | 16510-73J01 | |
SUZUKI | 16510-73J01-000 | |
SUZUKI | 16510-73J02 | |
SUZUKI | 16510-73J02-000 | |
TOYOTA | SU001-00586 | |
TOYOTA | SU001-00741 | |
TOYOTA | SU001-00804 | |
TOYOTA | SU001-00871 | |
VOLVO | 30735878 |
Zastosowanie Filtr oleju OE 667/1 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OE 667/1 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.