Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 545/2 filtron wix

Filtr oleju OP 545/2 FILTRON WIX

OP 545/2 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 545/2
16.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (170 ocen)
numer części:

OP 545/2

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 85
Wymiar gwintu M 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 69
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 63
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
nr EAN 5904608025456

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 545/2 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO MITO, FIAT 500, 500 C, 500L, BRAVA, BRAVO I, BRAVO II, DOBLO, DOBLO CARGO, DOBLO/MINIVAN, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, FULLBACK, GRANDE PUNTO, IDEA 0.9CNG-3.8 09.80-
numery OEM:
FIAT      46347171
FIAT      46544820
FIAT      46751179
FIAT      55230822
FIAT      55256470
FIAT      71736161
FIAT      71765459

Zastosowanie Filtr oleju OP 545/2 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 545/2 FILTRON WIX:

2019-11-19
 5/5
Mój kolega polecił mi zakup filtra producent, dobry wybór
2023-11-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-10-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-25
 5/5
Na forach polecali producenta filtron
2021-12-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-16
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
2023-02-21
 5/5
Super
2022-08-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-15
 5/5
ok
2024-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-19
 5/5
Kupione i zamontowane sprawuje się dobrze
2022-04-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-04
 5/5
Mam zaufanie do wyrobów Firmy FILTRON
2021-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.