Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 153071760123 magneti marelli

Filtr oleju 153071760123 MAGNETI MARELLI

153071760123 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

153071760123, 154705290720, 71760123

numer części:

153071760123

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 87
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
Średnica 1 [mm] 69
nr EAN 8001063522395

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760123 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CHRYSLER      68093675AA
CITROËN      1109AE
FIAT      46544820
FIAT      46751179
FIAT      55230822
FIAT      55256470
FIAT      6000605218
FIAT      6000611028
FIAT      71736161
FIAT      71765459
FIAT      71772205
FORD      1699522
FORD      9S516731AA
FORD      AS516731AA
MITSUBISHI      MD365876
OPEL      5650301
OPEL      649013
OPEL      649014
OPEL      649020
OPEL      650134
OPEL      90511146
OPEL      94455103
OPEL      VOF225
OPEL      VOF500
OPEL      VOF88

Zastosowanie Filtr oleju 153071760123 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071760123 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.