Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volkswagen GOLF VI Van (5K1_) 1.2 TSi BlueMotion (2009.05-2012.11) 105km » 7013006 kamoka
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Vi Van (5k1_) 1.2 Tsi Bluemotion (2009.05-2012.11) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 3PK675 7013006 KAMOKA

13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7013006

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 675
Szerokość [mm] 10
Ilość żeber 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 3PK675 7013006 KAMOKA

numery OEM:
NISSAN      11720-BX010
NISSAN      11720-BX015
NISSAN      11720BX010
NISSAN      11720BX015
HYUNDAI      57170-2D101
HYUNDAI      571702D101
KIA      571702D101
FORD USA      1303612
FORD USA      6593893
FORD USA      92FF6C301A2A
FORD USA      92FJ6C301A2A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 3PK675 7013006 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.