Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Ford SIERRA Turnier (BNC) 1.6 (1984.08-1986.12) 79km » 7016025 kamoka
wybrany samochód: 
Ford Sierra Turnier (bnc) 1.6 (1984.08-1986.12) 79km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 6PK962 7016025 KAMOKA

7016025 PASEK WIELOROWKOWY 6PK962 KAMOKA
19.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7016025

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 962
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 6PK962 7016025 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      0001313020080
FIAT      1313020080
MAZDA      PE08-15-909B
MAZDA      PE08-15-909C
MAZDA      PE0815909B
MAZDA      PE0815909C
MAZDA      Y65015909A
MITSUBISHI      MD340589
OPEL      3641388
PEUGEOT      1612162280
PEUGEOT      5750QG
PEUGEOT      5750XF
PEUGEOT      9800453180
PEUGEOT      9803580580
TOYOTA      90916WX002
TOYOTA      9649006280
TOYOTA      9652945780
TOYOTA      SU00104939
VAUXHALL      3641388
VOLVO      31330244
VOLKSWAGEN      06E903137S
VAG      06E903137S
FORD USA      1685812
FORD USA      1701514
FORD USA      AV6Q6C301AA
FORD USA      AV6Q6C301EA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 6PK962 7016025 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.