Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Mazda 626 II Hatchback (GC) 2.0 D (GC10F1) (1984.03-1987.06) 63km » 7120026 kamoka
wybrany samochód: 
Mazda 626 Ii Hatchback (gc) 2.0 D (gc10f1) (1984.03-1987.06) 63km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C3 16-, C-ELYSEE 12- 7120026 KAMOKA

7120026 CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C3 16-, C-ELYSEE 12- KAMOKA
kamoka 7120026
CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C3 16-, C-ELYSEE 12- 7120026
7120026
203.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7120026

producent:

KAMOKA

złącze SAE
Ilość biegunów 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C3 16-, C-ELYSEE 12- 7120026 KAMOKA

numery OEM:
PEUGEOT      9800251580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C3 16-, C-ELYSEE 12- 7120026 KAMOKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.