Numer WVA | 20887 | |
System hamulcowy | Kelsey Hayes | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | bez zintegrowanego czujnika zużycia | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Długość [mm] | 138 | |
Długość 2 [mm] | 138 | |
Wysokość [mm] | 49 | |
Wysokość 2 [mm] | 48 | |
Grubość 2 [mm] | 19 | |
nr EAN | 5012759301807 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet LP421 DELPHI
SEAT | 171 698 151F | |
SEAT | 191 698 151C | |
SEAT | 191 698 151D | |
SEAT | 191 698 151H | |
SEAT | 191 698 151J | |
SEAT | 191 698 151K | |
SEAT | 1H0 698 151 | |
SEAT | 321 698 151C | |
SEAT | 321 698 151F | |
SEAT | 321 698 151G | |
VOLKSWAGEN | 171 698 151F | |
VOLKSWAGEN | 171 698 151G | |
VOLKSWAGEN | 175 698 151 | |
VOLKSWAGEN | 176 698 151 | |
VOLKSWAGEN | 191 615 109H | |
VOLKSWAGEN | 191 698 151C | |
VOLKSWAGEN | 191 698 151D | |
VOLKSWAGEN | 191 698 151H | |
VOLKSWAGEN | 191 698 151J | |
VOLKSWAGEN | 191 698 151K | |
VOLKSWAGEN | 1GD 698 151 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 151 | |
VOLKSWAGEN | 321 698 151 | |
VOLKSWAGEN | 321 698 151C | |
VOLKSWAGEN | 321 698 151F | |
VOLKSWAGEN | 321 698 151G | |
VOLKSWAGEN | 321698151J | |
FAW-VW | L1GD698151 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet LP421 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet LP421 DELPHI:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.