Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 35S60E, 35C60E (2016.09-???) 82km » CQ1010728 lauber
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 35s60e, 35c60e (2016.09-???) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Regulator napięcia (14V, 50A) CQ1010728 LAUBER

26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CQ1010728

producent:

LAUBER

Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]50
Koła pasoweZ kołem pasowym
Rodzaj alternatoraZawiera pompę podciżnieniową
Średnica [mm]83,50
Liczba rowków1
ID wykonania wtyczkiPL01
EAN5901321157884
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Regulator napięcia (14V, 50A) CQ1010728 LAUBER

Regulator napięcia (14V, 50A) pasuje do: ISUZU CAMPO, TROOPER I; OPEL CAMPO 2.2D/2.5D 01.83-12.91
numery OEM:
ISUZU      5-81270002-0
ISUZU      8 9423 7 7280
ISUZU      8 9425 0 9640
ISUZU      8-94237-720-0
ISUZU      8-94250-968-0
ISUZU      8942521850
MAZDA      RF 01-24520
MAZDA      S 208-24520
MAZDA      S208-24-510
zamienniki:
0 986 192 030
brak
BOSCH

Zastosowanie Regulator napięcia (14V, 50A) CQ1010728 LAUBER w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów