Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi A8 D3 (4E2, 4E8) 3.2 FSI quattro (2005.06-2010.07) 260km » 3247 lpr
wybrany samochód: 
Audi A8 D3 (4e2, 4e8) 3.2 Fsi Quattro (2005.06-2010.07) 260km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3247 LPR

3247 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3247
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3247
3247
lpr 3247 Wysprzęglik centralny sprzęgła
173.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

3247, M30234

numer części:

3247

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu12 x 9
otwór Ø [mm]31
Wymiar gwintu13
MateriałAluminium
nr EAN8032928136815

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3247 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: AUDI A1, A1 ALLSTREET, A1 CITY CARVER, A3, Q2, Q3, TT, CUPRA ATECA, FORMENTOR, LEON, LEON SPORTSTOURER, FORD MONDEO IV 1.0-2.0D 05.03-
numery OEM:
VOLKSWAGEN      0A5141671H
VOLKSWAGEN      0A5141671L
VOLKSWAGEN      0A5141671N
VOLKSWAGEN      0A5141671S
VOLKSWAGEN      A5141671H
VOLKSWAGEN      A5141671L
VOLKSWAGEN      A5141671N
VOLKSWAGEN      A5141671S

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3247 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.