Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA31066.3.1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH

ZA31066.3.1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1101431

numer części:

ZA31066.3.1

otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569673400

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA31066.3.1/1101431 VAG 2,0TDI/2,0TDI QUATTRO 12-
numery OEM:
AUDI      02M 141 671
AUDI      02M 141 671 A
AUDI      02M 141 671 B
AUDI      0A5 141 671
AUDI      0A5 141 671 A
AUDI      0A5 141 671 D
AUDI      0A5 141 671 E
AUDI      0A5 141 671 F
FORD      1121672
FORD      1203922
FORD      1214516
FORD      2M21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AB
SEAT      02M 141 671
SEAT      02M 141 671 A
SEAT      02M 141 671 B
SEAT      0A5 141 671
SEAT      0A5 141 671 A
SEAT      0A5 141 671 D
SEAT      0A5 141 671 E
SEAT      0A5 141 671 F
SKODA      02M 141 671
SKODA      02M 141 671 A
SKODA      02M 141 671 B
SKODA      0A5 141 671
SKODA      0A5 141 671 A
SKODA      0A5 141 671 D
SKODA      0A5 141 671 E
SKODA      0A5 141 671 F
VOLKSWAGEN      02M 141 671
VOLKSWAGEN      02M 141 671 A
VOLKSWAGEN      02M 141 671 B
VOLKSWAGEN      0A5 141 671
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 A
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 D
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 E
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 F
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 K
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 M

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH:

2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.