Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA31066.3.1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH

ZA31066.3.1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1101431

numer części:

ZA31066.3.1

otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569673400

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH

Łożysko hydrauliczne koncentryczne

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 producenta FTE automotive GmbH

VOLKSWAGEN

02M141671, 02M141671A, 02M141671B, 0A5141671, 0A5141671A, 0A5141671D, 0A5141671E, 0A5141671F, 0A5141671K, 0A5141671M

SEAT

02M141671, 02M141671A, 02M141671B, 0A5141671, 0A5141671A, 0A5141671D, 0A5141671E, 0A5141671F

FORD

1121672, 1203922, 1214516, 2M217580AA, YM217580AA, YM217580AB

SKODA

02M141671, 02M141671A, 02M141671B, 0A5141671, 0A5141671A, 0A5141671D, 0A5141671E, 0A5141671F

AUDI

02M141671, 02M141671A, 02M141671B, 0A5141671, 0A5141671A, 0A5141671D, 0A5141671E, 0A5141671F

numery OEM:
AUDI      02M 141 671
AUDI      02M 141 671 A
AUDI      02M 141 671 B
AUDI      0A5 141 671
AUDI      0A5 141 671 A
AUDI      0A5 141 671 D
AUDI      0A5 141 671 E
AUDI      0A5 141 671 F
FORD      1121672
FORD      1203922
FORD      1214516
FORD      2M21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AB
SEAT      02M 141 671
SEAT      02M 141 671 A
SEAT      02M 141 671 B
SEAT      0A5 141 671
SEAT      0A5 141 671 A
SEAT      0A5 141 671 D
SEAT      0A5 141 671 E
SEAT      0A5 141 671 F
SKODA      02M 141 671
SKODA      02M 141 671 A
SKODA      02M 141 671 B
SKODA      0A5 141 671
SKODA      0A5 141 671 A
SKODA      0A5 141 671 D
SKODA      0A5 141 671 E
SKODA      0A5 141 671 F
VOLKSWAGEN      02M 141 671
VOLKSWAGEN      02M 141 671 A
VOLKSWAGEN      02M 141 671 B
VOLKSWAGEN      0A5 141 671
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 A
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 D
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 E
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 F
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 K
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 M

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31066.3.1 FTE automotive GmbH:

Daniel, Porajów
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.