Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CSC017 quinton

Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC017 QUINTON

CSC017 Wysprzęglik centralny, sprzęgło QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CSC017

producent:

QUINTON

otwór o śr [mm]:29
Tryb pracy:hydrauliczny
chydrauliczny wyprzegnik kompl. powinien byc wymieniony
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC017 QUINTON

numery OEM:
AUDI      02M 141 671 A
AUDI      02M141671A
FORD      1 121 672
FORD      1121672
FORD      YM217580AA
OPEL      24 422 061
OPEL      24422061
SEAT      02M 141 671B
SEAT      02M141671B
SKODA      02M 141 671B
SKODA      02M141671B
SKODA      0A5 141 671
SKODA      0A5 141 671E
SKODA      0A5 141 671F
SKODA      0A5141671
SKODA      0A5141671E
SKODA      0A5141671F
VOLKSWAGEN      02M 141 671A
VOLKSWAGEN      02M 141 671B
VOLKSWAGEN      02M141671A
VOLKSWAGEN      02M141671B
VOLKSWAGEN      0A5 141 671
VOLKSWAGEN      0A5 141 671E
VOLKSWAGEN      0A5 141 671F
VOLKSWAGEN      0A5141671
VOLKSWAGEN      0A5141671E
VOLKSWAGEN      0A5141671F

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC017 QUINTON w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.