Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 144701 nk

Wysprzęglik centralny sprzęgła 144701 NK

144701 Wysprzęglik centralny sprzęgła NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

144701

producent:

NK

otwór Ø [mm] 29
Materiał Aluminium
Ograniczenia producenta FTE
nr EAN 5703858785277

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 144701 NK

numery OEM:
AUDI      02M 141 671 A
AUDI      02M 141 671 B
AUDI      0A5 141 671
AUDI      0A5 141 671 E
AUDI      0A5 141 671 F
AUDI      0A5 141 671 P
FORD      1121672
FORD      1203922
FORD      1214516
FORD      1424515
FORD      2M21-7580-AA
FORD      6M21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AA
FORD      YM21-7580-AB
SEAT      02M 141 671 A
SEAT      02M 141 671 B
SEAT      0A5 141 671
SEAT      0A5 141 671 E
SEAT      0A5 141 671 F
SKODA      02M 141 671 A
SKODA      0A5 141 671
SKODA      0A5 141 671 E
SKODA      0A5 141 671 F
VOLKSWAGEN      02M 141 671
VOLKSWAGEN      02M 141 671 A
VOLKSWAGEN      02M 141 671 B
VOLKSWAGEN      0A5 141 671
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 E
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 F
VOLKSWAGEN      0A5 141 671 P

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 144701 NK w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.