Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 112 079 topran

Wysprzęglik centralny sprzęgła 112 079 TOPRAN

112 079 Wysprzęglik centralny sprzęgła TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

112 079

producent:

TOPRAN

Tryb pracy hydrauliczny
dla numeru OE 0A5 141 671F

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 112 079 TOPRAN

Łożysko wyciskowe sprzęgła pasuje do: AUDI A1, A3, Q3, TT, FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, TOLEDO III, SKODA FABIA I, OCTAVIA I 1.4-3.2 03.95-
numery OEM:
AUDI      02M 141 671A
AUDI      02M 141 671B
AUDI      0A5 141 671
AUDI      0A5 141 671E
AUDI      0A5 141 671F
AUDI      0A5 141 671G
FORD      1 121 672
FORD      1 203 922
FORD      1 214 516
FORD      1 424 515
FORD      2M217580AA
FORD      6M217580AA
FORD      YM217580AB
SEAT      02M 141 671A
SEAT      02M 141 671B
SEAT      0A5 141 671
SEAT      0A5 141 671E
SEAT      0A5 141 671F
SEAT      0A5 141 671G
SKODA      02M 141 671A
SKODA      02M 141 671B
SKODA      0A5 141 671
SKODA      0A5 141 671E
SKODA      0A5 141 671F
SKODA      0A5 141 671G
VOLKSWAGEN      02M 141 671A
VOLKSWAGEN      02M 141 671B
VOLKSWAGEN      0A5 141 671
VOLKSWAGEN      0A5 141 671E
VOLKSWAGEN      0A5 141 671F
VOLKSWAGEN      0A5 141 671G

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 112 079 TOPRAN w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.