Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Land Rover RANGE ROVER EVOQUE (L551) 2.0 P200 FLEX MHEV 4x4 (2020.09-???) 200km » DS16085 lpr
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Evoque (l551) 2.0 P200 Flex Mhev 4x4 (2020.09-???) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS16085 LPR

DS16085 Wał napędowy LPR
317.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS16085

numer części:

DS16085

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]76,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]868
Ilość zębów, pierścień ABS29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Wymiar gwintu24X1,5
nr EAN8032928044936

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS16085 LPR

numery OEM:
CITROËN      96031845
CITROËN      96086458
CITROËN      96091416
CITROËN      96167304
CITROËN      96171857
CITROËN      96171873
CITROËN      96171875
CITROËN      96173636
CITROËN      96173638
PEUGEOT      32730R
PEUGEOT      32730S
PEUGEOT      32736J
PEUGEOT      32739Z
PEUGEOT      3273AA
PEUGEOT      3273K2
PEUGEOT      3273K3

Zastosowanie Wał napędowy DS16085 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.