Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen JETTA II (19E, 1G2, 165) 1.8 Syncro (1987.08-1988.12) 90km » DS37142 lpr
wybrany samochód: 
Volkswagen Jetta Ii (19e, 1g2, 165) 1.8 Syncro (1987.08-1988.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS37142 LPR

DS37142 Wał napędowy LPR
234.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS37142

numer części:

DS37142

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Wymiar gwintu20x1
Długość [mm]588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Średnica zewnętrzna 2 [mm]75,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]82,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału22
Ilość zębów, pierścień ABS29
nr EAN8032928060431

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS37142 LPR

numery OEM:
OPEL      26076883
OPEL      26076892
OPEL      26094867
OPEL      374178
OPEL      374371
OPEL      374375
OPEL      374466
OPEL      374553
OPEL      90350865
OPEL      S74178
VAUXHALL      26076883
VAUXHALL      26076892
VAUXHALL      26094867
VAUXHALL      374178
VAUXHALL      374371
VAUXHALL      374375
VAUXHALL      374466
VAUXHALL      374553
VAUXHALL      90350865
VAUXHALL      S74178
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS37142 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.