Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel VECTRA C GTS (Z02) 2.2 DTI 16V (F68) (2002.08-2008.06) 117km » DS43007 lpr
wybrany samochód: 
Opel Vectra C Gts (z02) 2.2 Dti 16v (f68) (2002.08-2008.06) 117km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS43007 LPR

DS43007 Wał napędowy LPR
230.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Poniedziałek
:3 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numery handlowe:

DS43007

numer części:

DS43007

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Średnica zewnętrzna 2 [mm]100
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wymiar gwintu20x1,5
Długość [mm]560
nr EAN8032928067799
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS43007 LPR

numery OEM:
AUDI      1J0407271AP
AUDI      1J0407271FN
VOLKSWAGEN      1J0407271H
VOLKSWAGEN      1J0407271KH

Zastosowanie Wał napędowy DS43007 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.