Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0358 metelli cifam

Wał napędowy 17-0358 METELLI CIFAM

17-0358 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0358

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 553
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747533574

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0358 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0358 AUDI A3 1.9TDI 96-01 LEWA
numery OEM:
AUDI      1J0 407 271AP
AUDI      1J0 407 271AQ
AUDI      1J0 407 271C
AUDI      1J0 407 271DL
AUDI      1J0 407 271FN
AUDI      1J0 407 271H
AUDI      1J0 407 451AX
SEAT      1J0 407 271AP
SEAT      1J0 407 271AQ
SEAT      1J0 407 271C
SEAT      1J0 407 271DL
SEAT      1J0 407 271FN
SEAT      1J0 407 271H
SEAT      1J0 407 451AX
SKODA      1J0 407 271AP
SKODA      1J0 407 271AQ
SKODA      1J0 407 271C
SKODA      1J0 407 271DL
SKODA      1J0 407 271FN
SKODA      1J0 407 271H
SKODA      1J0 407 451AX
VOLKSWAGEN      1J0 407 271AD
VOLKSWAGEN      1J0 407 271AF
VOLKSWAGEN      1J0 407 271AP
VOLKSWAGEN      1J0 407 271AQ
VOLKSWAGEN      1J0 407 271B
VOLKSWAGEN      1J0 407 271C
VOLKSWAGEN      1J0 407 271DF
VOLKSWAGEN      1J0 407 271EN
VOLKSWAGEN      1J0 407 271FN
VOLKSWAGEN      1J0 407 271JD
VOLKSWAGEN      1J0 407 271KH
VOLKSWAGEN      1J0 407 271NR
VOLKSWAGEN      1J0 407 451AV
VOLKSWAGEN      1J0 407 451AX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451MX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451QX
VOLKSWAGEN      1J0 407 453DV
VOLKSWAGEN      1J0 407 453DX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0358 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0358 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.