Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat DUCATO Furgon (244_) 2.8 JTD 4x4 (2002.07-???) 128km » DS51031 lpr
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Furgon (244_) 2.8 Jtd 4x4 (2002.07-???) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51031 LPR

DS51031 Wał napędowy LPR
237.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51031

numer części:

DS51031

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]100
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Wymiar gwintu20X1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Długość [mm]535
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
nr EAN8032928071581

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51031 LPR

numery OEM:
SEAT      191407271AC
SEAT      191407271F
SEAT      191407271FX
SEAT      191407271H
SEAT      191407271HX
SEAT      191407271K
SEAT      191407271S
SEAT      191407271SV
SEAT      191407271SX
SEAT      191407271T
SEAT      191407271TV
SEAT      191407271TX
SEAT      1L0407271

Zastosowanie Wał napędowy DS51031 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.