Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B7 Avant (8ED) 2.0 TFSI (2004.11-2008.06) 200km » DS52200 lpr
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) 2.0 Tfsi (2004.11-2008.06) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52200 LPR

DS52200 Wał napędowy LPR
290.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52200

numer części:

DS52200

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Długość [mm]792
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
nr EAN8032928084345

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52200 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1K0407272EN
VOLKSWAGEN      1K0407272RB
VOLKSWAGEN      1K0407454DX
VOLKSWAGEN      2K0407272G
VOLKSWAGEN      5N0407764S

Zastosowanie Wał napędowy DS52200 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.