Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Lancia THEMA (LX_) 3.6 (48, LX) (2011.09-2014.10) 286km » 153071760128 magneti marelli
wybrany samochód: 
Lancia Thema (lx_) 3.6 (48, Lx) (2011.09-2014.10) 286km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 153071760128 MAGNETI MARELLI

153071760128 Filtr oleju MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

71760128

numer części:

153071760128

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez 153071760130
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wymiar gwintuM 20x1.5
Wysokość 1 [mm]88
Średnica 1 [mm]77
nr EAN8001063523415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760128 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Filtr oleju 153071760128 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071760128 MAGNETI MARELLI:

Stanisław, Nowy Korczyn
2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.