Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I) 1.8 G60 Syncro (1988.08-1997.05) 160km » 302004190012 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B3/b4 Variant (3a5, 35i) 1.8 G60 Syncro (1988.08-1997.05) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190012 MAGNETI MARELLI

302004190012 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
298.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0012

numer części:

302004190012

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063710471

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190012 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 501mm pasuje do: MERCEDES G (W463), SEAT CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW FOX, POLO IV 1.0-4.0D 08.99-05.15
numery OEM:
AUDI      6Q0407271AK
AUDI      6Q0407271AL
AUDI      6QE407271G
SEAT      6Q0407271AK
SEAT      6Q0407271AL
SEAT      6QE407271G
SKODA      6Q0407271AK
SKODA      6Q0407271AL
SKODA      6Q0407451X
VOLKSWAGEN      6Q0407271AK
VOLKSWAGEN      6Q0407271AL
VOLKSWAGEN      6Q0407271BC
VOLKSWAGEN      6QE407271G
VAG      6Q0407271AS
VAG      6Q0407271AT
VAG      6Q0407451DX
VAG      6Q0407451EV
VAG      6Q0407451EX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190012 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190012 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.