Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volvo FMX III 460 (2020-???) 461km » 302004190102 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volvo Fmx Iii 460 (2020-???) 461km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190102 MAGNETI MARELLI

302004190102 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
372.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0102

numer części:

302004190102

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063817941

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190102 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 755mm pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SC, LEON ST, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, VW CADDY III 1.9D/2.0D 02.03-10.20
numery OEM:
AUDI      1K0407272ER
AUDI      1K0407272QE
SEAT      1K0407272ER
SEAT      1K0407272KG
SEAT      1K0407272NK
SEAT      1K0407272QE
SEAT      1K0407272QF
SKODA      1K0407272ER
SKODA      1K0407272HR
SKODA      1K0407272NK
SKODA      1K0407272QE
SKODA      1K0407272QF
VOLKSWAGEN      1K0407272HR
VOLKSWAGEN      1K0407272TQ
VOLKSWAGEN      1K0407764BX
VOLKSWAGEN      1K0407764PX
VAG      1K0407272DQ
VAG      1K0407272EG
VAG      1K0407272ER
VAG      1K0407272HR
VAG      1K0407272KG
VAG      1K0407272NK
VAG      1K0407272QE
VAG      1K0407272QF
VAG      1K0407454HX
VAG      1K0407454X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190102 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190102 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.