Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190124 magneti marelli

Wał napędowy 302004190124 MAGNETI MARELLI

302004190124 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
269.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0124

numer części:

302004190124

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8050947084146

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190124 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 519mm pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SC, LEON ST, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II, YETI, VW GOLF PLUS 1.2-2.0D 02.03-03.21

Wał napędowy 302004190124 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Wał napędowy 302004190124 producenta MAGNETI MARELLI

SEAT

1K0407271AT, 1K0407271CP

VOLKSWAGEN

1K0407271AT, 1K0407271DR, 1K0407451FX

SKODA

1K0407271CP

AUDI

1K0407271AT

numery OEM:
AUDI      1K0407271AT
SEAT      1K0407271AT
SEAT      1K0407271CP
SKODA      1K0407271CP
VOLKSWAGEN      1K0407271AT
VOLKSWAGEN      1K0407271DR
VOLKSWAGEN      1K0407451FX
VAG      1K0407271AT
VAG      1K0407271CP
VAG      1K0407271DR
VAG      1K0407451CX
VAG      1K0407451KX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190124 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190124 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.