Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190283 magneti marelli

Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI

302004190283 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
300.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0283

numer części:

302004190283

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 8050947003789

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 799mm (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: AUDI A3, Q2, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SC, LEON ST, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II 1.2-2.0D 02.03-10.20

Wał napędowy 302004190283 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wał napędowy 302004190283 producenta MAGNETI MARELLI

AUDI

1K0407272BG, 1K0407272DR

VOLKSWAGEN

1K0407272DR, 1K0407272HK, 1K0407272JT

numery OEM:
AUDI      1K0407272BG
AUDI      1K0407272DR
SEAT      1K0407272BG
SEAT      1K0407272DR
SEAT      1K0407272JT
SKODA      1K0407272BG
SKODA      1K0407272DR
SKODA      1K0407272JT
VOLKSWAGEN      1K0407272DR
VOLKSWAGEN      1K0407272HK
VOLKSWAGEN      1K0407272JT
VAG      1K0407272BG
VAG      1K0407272HL
VAG      1K0407272JT
VAG      1K0407452BV
VAG      1K0407452BX
VAG      1K0407452LX
VAG      1K0407454SX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.