Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFC 37 000P mahle

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 37 000P MAHLE

CFC 37 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFC 37 000P
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 37 000P
CFC 37 000P
mahle CFC 37 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 37 000P mahle
1,211.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

376731361, 70819434, 8MV 376 731-361, CFC 37 000S, VISCO

numer części:

CFC 37 000P

producent:

MAHLE

Średnica obudowy [mm] 203
Ograniczenia producenta VISCO
Tryb pracy termiczny
Wersja produced by MAHLE
Punkt włączania [°C] 64
Średnica [mm] 203
nr EAN 4057635052993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 37 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES ATEGO, ATEGO 2 OM902.916-OM906.954 01.98-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 200 10 22
MERCEDES-BENZ      906 200 11 22
MERCEDES-BENZ      906 200 19 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 10 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 11 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 19 22
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 37 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.