Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën C5 II (RC_) 2.0 16V (RCRFJB, RCRFJC) (2004.09-???) 140km » CFF 405 000P mahle
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii (rc_) 2.0 16v (rcrfjb, Rcrfjc) (2004.09-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 405 000P MAHLE

CFF 405 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 405 000P
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 405 000P
CFF 405 000P
1,403.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

351151101, 70820032, 70820032AP, 8EW 351 151-101

numer części:

CFF 405 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Napięcie znamionowe [V]12
Moc znamionowa [W]850
Średnica [mm]440
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość połączeń4
nr EAN4057635058971

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 405 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 2 (F45), 2 GRAN TOURER (F46), X1 (F48), X2 (F39), MINI (F56), (F57), CLUBMAN (F54), COUNTRYMAN (F60) 1.5-2.0D 11.13-
numery OEM:
BMW      17427617611
BMW      7 617 611
MINI      17427617611
MINI      7 617 611
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 405 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.