Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFF 426 000P mahle

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P MAHLE

CFF 426 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 426 000P
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P
CFF 426 000P
mahle CFF 426 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P mahle
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P mahle
2,589.00 zł 2,563.11 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

376730131, 70820050, 70820050AP, 8MV 376 730-131, VISCO

numer części:

CFF 426 000P

producent:

MAHLE

Ograniczenia producenta VISCO
Średnica [mm] 680
Liczba łopatek wentylatora 8
Wersja produced by MAHLE
nr EAN 4057635059152

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 680mm, ilość łopat: 8) pasuje do: VOLVO FM, FM II, FM12 D11A-370-D13C500 08.98-
numery OEM:
VOLVO      2 051 774 5
VOLVO      2 080 599 2
VOLVO      2 098 122 4
VOLVO      8 500 028 1
VOLVO      8 500 058 7
VOLVO      8 500 073 8
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 426 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.