Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFF 531 000P mahle

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 531 000P MAHLE

CFF 531 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 531 000P
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 531 000P
CFF 531 000P
mahle CFF 531 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 531 000P mahle
830.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

376912621, 70820149, 8EW 376 912-621

numer części:

CFF 531 000P

dostawca:

MAHLE

Średnica [mm] 440
Długość zewnętrzna [mm] 720
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość biegunów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą
Wersja produced by MAHLE
Wysokość zabudowy 81
nr EAN 4057635060141

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 531 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MINI (F55), (F56), (F57) 1.2/1.5/1.5D 09.13-

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 531 000P ma zastosowanie do modeli samochodów

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 531 000P producenta MAHLE

MINI

17427617607

numery OEM:
BMW      17427617607
BMW      7617607
MINI      17427617607
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 531 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.