Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFF 535 000P mahle

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 535 000P MAHLE

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

376912661, 70820153, 70820153AP, 8EW 376 912-661

numer części:

CFF 535 000P

producent:

MAHLE

Napięcie znamionowe [V] 12
Moc znamionowa [W] 600
Średnica [mm] 484
Długość zewnętrzna [mm] 736
Liczba łopatek wentylatora 9
Ilość biegunów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą
Wersja produced by MAHLE
nr EAN 4057635060189

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 535 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 5 (G30, F90), 5 (G31), 6 GRAN TURISMO (G32), 7 (G11, G12) 1.6-3.0 07.15-

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 535 000P ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 535 000P producenta MAHLE

BMW

17427953400, 17428619626, 17428677740, 7953400, 8619626, 8677740

numery OEM:
BMW      17427953400
BMW      17428619626
BMW      17428677740
BMW      7953400
BMW      8619626
BMW      8677740
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 535 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.