Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Skoda RAPID Spaceback (NH1) 1.4 TSI (2012.07-2015.06) 122km » CFF 633 000P mahle
wybrany samochód: 
Skoda Rapid Spaceback (nh1) 1.4 Tsi (2012.07-2015.06) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika CFF 633 000P MAHLE

CFF 633 000P Wentylator chłodnicy silnika MAHLE
mahle CFF 633 000P
1,407.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CFF 633 000P

producent:

MAHLE

Moc znamionowa [W]600
Średnica [mm]515
Długość [mm]677
Szerokość [mm]557
Tryb pracyelektryczny
Natężenie prądu [A]42
Głębokość [mm]110
Napięcie znamionowe [V]14
Liczba łopatek wentylatora7
Długość opakowania [cm]82,0
Szerokość opakowania [cm]61,50
Wysokość opakowania [cm]14,00
Ciężar netto [g]4600
ProducentMAHLE

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika CFF 633 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
ALFA ROMEO      50556675
ALFA ROMEO      50558619
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika CFF 633 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.