Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ford CAPRI II (GECP) 3.0 (1974-1977) 138km » CFF 642 000P mahle
wybrany samochód: 
Ford Capri Ii (gecp) 3.0 (1974-1977) 138km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika CFF 642 000P MAHLE

CFF 642 000P Wentylator chłodnicy silnika MAHLE
mahle CFF 642 000P
1,384.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CFF 642 000P

producent:

MAHLE

Tryb pracyelektryczny
Liczba łopatek wentylatora5
Długość opakowania [cm]77,6
Szerokość opakowania [cm]48,60
Wysokość opakowania [cm]10,00
Ciężar netto [g]2784
ProducentHANON

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika CFF 642 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, Q3, CUPRA ATECA, FORMENTOR, LEON, LEON SPORTSTOURER, SEAT LEON, LEON SPORTSTOURER, SKODA KODIAQ II, OCTAVIA IV, SUPERB IV, VW ARTEON 1.4-2.0D 05.15-
numery OEM:
AUDI      5WA121203P
SEAT      5WA121203P
SKODA      5WA121203P
VOLKSWAGEN      5WA121203P
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika CFF 642 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.