Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco DAILY II Platforma / podwozie 49-12 (13130211, 13130231, 13130304, 13130311, 13130312,... (1990.06-1996.04) 116km » CFF 646 000P mahle
wybrany samochód: 
Iveco Daily Ii Platforma / Podwozie 49-12 (13130211, 13130231, 13130304, 13130311, 13130312,... (1990.06-1996.04) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika CFF 646 000P MAHLE

CFF 646 000P Wentylator chłodnicy silnika MAHLE

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CFF 646 000P

producent:

MAHLE

Moc znamionowa [W]850
Tryb pracyelektryczny
Wysokość zabudowy [mm]552
Natężenie prądu [A]61
Głębokość [mm]122
Napięcie znamionowe [V]13
Długość zewnętrzna [mm]736
Szerokość zewnętrzna [mm]552
Rodzaj wtyczkiWtyk płaski
Liczba łopatek wentylatora9
Długość opakowania [cm]82,0
Szerokość opakowania [cm]61,50
Wysokość opakowania [cm]14,00
Ciężar netto [g]5256
ProducentMAHLE

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika CFF 646 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy pasuje do: BMW 5 (G30, F90), 5 (G31), 6 GRAN TURISMO (G32), 7 (G11, G12), 8 (G14, F91), 8 (G15, F92), 8 GRAN COUPE (G16, F93) 2.0-4.4 07.15-
numery OEM:
BMW      17427953399
BMW      17428619625
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika CFF 646 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.