Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B7 Avant (8ED) 2.0 TDI 16V (2004.11-2008.06) 140km » CFF 665 000P mahle
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) 2.0 Tdi 16v (2004.11-2008.06) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika CFF 665 000P MAHLE

CFF 665 000P Wentylator chłodnicy silnika MAHLE
mahle CFF 665 000P
1,287.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

CFF 665 000P

producent:

MAHLE

Moc znamionowa [W]400
Średnica [mm]420
Tryb pracyelektryczny
Natężenie prądu [A]45
Napięcie znamionowe [V]13
Liczba łopatek wentylatora7
Długość opakowania [cm]82,0
Szerokość opakowania [cm]61,50
Wysokość opakowania [cm]14,00
Ciężar netto [g]3520
ProducentMAHLE

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika CFF 665 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 1 (F40), 2 (F45), 2 GRAN COUPE (F44), 2 GRAN TOURER (F46), 2 GRAN TOURER VAN (F46), X1 (F48), X2 (F39), MINI (F55), (F56), (F57) 1.5/2.0 09.13-
numery OEM:
BMW      17428645861
MINI      17428645861
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika CFF 665 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.