Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Honda SFX SFX 50 (AF37) (1996.01-2000.12) 3km » CFW 78 000P mahle
wybrany samochód: 
Honda Sfx Sfx 50 (af37) (1996.01-2000.12) 3km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFW 78 000P MAHLE

CFW 78 000P koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFW 78 000P
248.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

376906641, 70820235, 8MV 376 906-641

numer części:

CFW 78 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]390
Liczba łopatek wentylatora11
nr EAN4057635061001

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFW 78 000P MAHLE

Wiatrak wentylatora (śr. 390mm, ilość łopat 11) pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT TOURNEO 4EB-4HD 06.94-12.00
numery OEM:
FORD      1103351
FORD      7290254
FORD      95VB8600AC
FORD      95VB8600AD
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFW 78 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.