Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mitsubishi LANCER III Station Wagon (C1_V, C3_V) 1.8 4WD (C37V) (1990.08-1992.06) 94km » OC 121 mahle
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Iii Station Wagon (c1_v, C3_v) 1.8 4wd (c37v) (1990.08-1992.06) 94km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 121 MAHLE

OC 121 Filtr oleju MAHLE
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

76605018

numer części:

OC 121

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]107,9
Wysokość [mm]261
Gwintowana złączka1 1/8"-16UN-2B
Średnica 2 [mm]103,1
Średnica 3 [mm]93,0
Moment dokręcenia [Nm]25

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 121 MAHLE

Filtr oleju (przykręcany) pasuje do: DAF CF, CF 85, XF 95, IVECO EUROCARGO I-III, EUROSTAR, EUROTRAKKER, STRALIS I, STRALIS II, TRAKKER I, TRAKKER II, MAN F2000, L2000, M 2000 L 4.12TCAE-XE315C
numery OEM:
FIAT      40367914
FORD      5011417
FORD      5011502
FORD      A830X6714GA
FORD      A830X6714SA
FORD      EFL170
GMC      6439392
IVECO      0000042546374
IVECO      0005001021129
IVECO      42537127
IVECO      42546374
IVECO      500055336
IVECO      5001021129
RENAULT      5000670699
RENAULT      5000670700
RENAULT      5000681013
RENAULT      5010550600
VOLVO      21707134
VOLVO      466634
VOLVO      4666341
VOLVO      4666343
VOLVO      6884417
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 121 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.